FSOnline.dk Forum Index FSOnline.dk
Welcome to the forum. For the main content of the site, please visit the Wiki

FAQForum FAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   SmartFeedRSS/Atom   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Prepar3D Academic & SDK

Post new topic   Reply to topic    FSOnline.dk Forum Index -> SCANSIM & EKCH Kastrup Airport for FSX Support Forum
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Claus Kludder
Bruger

PostPosted: Mon Apr 30, 2012 4:04 pm    Post subject: Prepar3D Academic & SDK Reply with quote

Prepar3D Academic & SDK

Så har jeg købt en Prepar3D Academic licens samt downloaded det hele inclusive det tilhørende SDK. Installation følger i aften eller i løbet af ugen, og det bliver spændende at se hvorledes det vil køre på min PC.

De fleste addons der virker i FSX SP2 vil virke direkte i Prepar3D, og det gælder både scenerys og fly samt AI fly, når blot de er udviklet med FSX Gamepaxck. Et tweak fås også til at "Pointe" diverse Installere til Prepar3D istedet for Microsoft Games / FSX.

Følgelig bør Adoon'et EKCH Copenhagen Kastrup X inclusive fly og AI fly også virke direkte i Prepar3D...

Hvad jeg rigtig glæder mig til er at se hvorledes FPS opfører sig, og om det er muligt at benytte sig at de forbedrede texture settings i Prepar3D ( Opløsning af især groundtextures ) og hvilken effekt det vil have på FPS. Water textures / Invironment skulle også være forbedret, selv om Prepar3D tilsyneladende kører på DirectX9c i sin nuværende udgave v1.3.

Og at komme ud og sejle i undervandsmiljø med ubåd og se det hele lidt i et nyt perspektiv...

Mere følger i den kommende tid...

Mvh
Claus
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Claus Kludder
Bruger

PostPosted: Thu May 03, 2012 2:23 pm    Post subject: Prepar3D installeret og aktiveret Reply with quote

Prepar3D installeret og aktiveret

Så fik jeg Prepar3D installeret. Selve installationen var nem nok, bortset fra at jeg måtte installere Microsoft .Net Framework 4.0 Full ( Extended ) og ikke fik installeret Microsoft ESP SimConnect Client v 1.0.20.0. Det var nok min firewall der drillede og den måtte da også slås fra da jeg aktivered Prepar3D. SimConnect må jeg måske installere senere ( I forbindelse med SDK'et ) Men det virker fint Smile Jeg justerede settings lidt og importerede "Controls Settings" fra FSX, og ligeså browsede jeg blot til de FSX Scenery's jeg ønskede tilføjet i Prepar3D, og tilføjede dem så i Scenery Libery her. Skal så lige siges at jeg blot installerede Prepar3D på det samme SSD SATA 600 RAID0 som FSX ligger på. Jeg vil dog være nødt til at installere fly og AI fly senere i Prepar3D.

Alt ser ud til at virke fint og med nogenlunde de samme settings er der ingen forskel i FPS imellem FSX og Prepar3D. Men foruden meget fin rendering ( Vandet er fantastisk på bare næsthøjeste setting ) er det ligesom at FPS bare flyder lidt mere glidende, selvom sådanne settings på water godt kan få FPS til at falde, det mærkes bare ikke rigtigt.

Alt i alt glæder jeg mig til at kigge nærmere på denne Simulator der vel egentlig blot er en FSX SP3 dog med et aktivt arbejdende udviklingsteam der fortløbende forbedrer produktet...

Flere fotos følger...

/Claus

Uploaded with ImageShack.us
Back to top
fcs
Bruger

PostPosted: Fri May 04, 2012 1:47 pm    Post subject: Reply with quote

Hej Claus.

Først og fremmest tak for dit store arbejde med EKCH og ikke mindst Denmark Scenery - det er vi mange der sætter stor pris på.

Jeg har et lille spørgsmål: Jeg har nu flere gange oplevet at du poster samme kommentar eller åbner identiske tråde i to forskellige fora herinde. Det betyder at jeg, når jeg kommer herind, skal kigge to ens tråde igennem for at se om der er nogen forskel/står noget nyt. Det er egentlig ret irriterende, da det for mig er spild af tid. Er der en god grund til at du gør det, så kan jeg selvfølgelig forstå det, men umiddelbart kan jeg ikke lige se den, så jeg ville bare lige høre hvorfor du gør det?

Mvh.

Peter

Peter

Back to top
View user's profile Send private message
Claus Kludder
Bruger

PostPosted: Fri May 04, 2012 2:35 pm    Post subject: Hej Peter Reply with quote

Hej Peter

Ja men det har du ret i... Jeg har bragt en topic om Øresundsbroen både her og under scenery udvikling. Det er fordi at broen er med i både lufthavns sceneryet EKCH og i Denmark Scenery. Der blev skrevet mest i det andet fora, og jeg bragte egentlig bare en orienterende kopi her ( Måske skulle jeg gøre dette på engelsk her? ).

Mht. til min topic om Prepar3D, syntes jeg også at den var relevant begge steder. Men jeg kan godt forstå dit synspunkt Peter, og tænker jeg herefter ikke vil gøre det igen, men beslutte mig for hvor topic skal være...

Da der er kommet respons på begge fora, tror jeg ikke umiddelbart at jeg vil ændre på tidligere indlæg, medmindre "admin" og undertegnet har talt om det. Håber mit svar er fyldestgørende?

Mvh.
Claus
Back to top
fcs
Bruger

PostPosted: Fri May 04, 2012 2:49 pm    Post subject: Reply with quote

Hej Claus.

Det er super. Lad da de gamle indlæg være - det går nok. Så skal du ikke til at bøvle med det og så skal jeg i fremtiden ikke læse dobbelt Very Happy

Win - win

Ha' en god weekend

Peter

Peter

Back to top
Claus Kludder
Bruger

PostPosted: Tue May 08, 2012 9:51 am    Post subject: EKCH med AI og A319 Reply with quote

Så har jeg lagt EKCH 3.0 direkte ind i Prepar3D, og både AI fly såvel som A319 med VC virker som de skal...

De øvrige scenerys som Denmark Scenery og DanVFR, har jeg blot tilføjet i Scenery Libery med deresnuværende placering i FSX indtil videre...

Uploaded with ImageShack.us
Back to top
JJackson
Ny Bruger

PostPosted: Tue May 08, 2012 10:12 am    Post subject: Reply with quote

Som jeg har sagt før, så har jeg brukt EKCH i P3D i mer enn seks månader og det har ikke vært noen problemer.

Noen forskjell på FPS, FSX/P3D, kan jeg desverre ikke se.

Jack
Back to top
Claus Kludder
Bruger

PostPosted: Tue May 08, 2012 10:28 am    Post subject: Hej Jack Reply with quote

Hej Jack

Jeg ser heller ikke nogen forskel lige pt., idet det skal indskydes at jeg har låst mine FPS på 25 i både FSX og Prepar3D. Jeg synes dog at der er mulighed for bedre grafik med Prepar3D med det forbehold at høje settings har den samme indflydelse på FPS som i FSX. Dog virker som at renderingen er lidt mere flydende.

Den store forskel imellem de 2 simulatorer der faktisk er ret ens, mener jeg ligger i at Prepar3D er en platform under udvikling, og at det er FSX ikke...

Jeg har udelukkende installeret Prepar3D for at kunne lancere en Prepar3D version af mit scenery, hvorfor jeg naturligvis er nødt til at have EKCH installeret i Prepar3D...

Mvh
Claus
Back to top
Boeing 707
Ny Bruger

PostPosted: Sat May 12, 2012 10:59 am    Post subject: Reply with quote

Hej Claus

Er version 3.0 frigivet endnu?

Den seneste version af AES har referere til version 3.0, men jeg kan ikke se at version 3.0 er frigivet?

Den version jeg selv har er den købte fra simmarket

God weekend Smile

Dennis
Back to top
Claus Kludder
Bruger

PostPosted: Sat May 12, 2012 12:10 pm    Post subject: Hejsa Reply with quote

Hejsa

Det er interessant - Jeg har ikke sendt nogle filer til Oliver fra Aerosoft...

Hvis du nærlæser;

EKCH ScanSim Copenhagen V3.0 - 2.10

vil du se at der står v2.10 til sidst, måske AES 2.10 eller EKCH 2.1 ???

Seneste officielle release er stadig v2.1 fra SimMarket - jeg vil undersøge det, men kan til din orientering fortælle dig at jeg har udsendt en ikke færdig prérelease af v3.0 til de oprindelige betakunder. Den endelige release er ikke helt færdig endnu...

Mvh
Claus
Back to top
Claus Kludder
Bruger

PostPosted: Sat May 12, 2012 1:22 pm    Post subject: v3.0 Reply with quote

v.3.0 og AES

Det lader til at Aerosoft er foran mig Shocked Så jeg må vel hellere se om ikke jeg kan få en opdatering ( FS9, FSX og Prepar3D ) lagt på Simmarket til næste weekend Wink

Mvh Claus
Back to top
Post new topic   Reply to topic    FSOnline.dk Forum Index -> SCANSIM & EKCH Kastrup Airport for FSX Support Forum All times are GMT
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum