|
FSOnline.dk
Welcome to the forum. For the main content of the site, please visit the Wiki
|
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
jthiesen Ny Bruger
|
Posted: Mon Apr 23, 2012 3:55 pm Post subject: Interesseret i at deltage i udviklingen af Denmark Scenery |
|
|
Hej,
Jeg er en glad bruger af Denmark Scenery og nu så småt begyndt at få interesse for at hjælpe til med at lave mine egne bygninger.
Jeg har forsøgt at sætte mig ind i de værktøjer i bruger så godt jeg kan fra forum og wiki her, men er lidt i tvivl om hvor man henter SceneryTingest som jeg kan forstå i bruger til at samle arbejdet. Er det muligt at få adgang til det, så jeg kan hjælpe til?
Det er primært Storkøbenhavn der har min interesse og da det er lidt tid siden den seneste udgave er udkommet ville jeg nødigt begynde at lave bygninger i allerede har lavet. Er det muligt at hente en "beta" et eller andet sted?
NB: Jeg er godt opmærksom på at man skal være forsigtig med at lave bygninger med tusindvis af polygoner, specielt i København, så jeg har ingen planer om at lave superdetaljerede bygninger, som alligevel ikke kan ses med mindre man flyver meget lavt. |
|
| Back to top |
|
 |
Lars FSOnline
|
Posted: Wed Apr 25, 2012 6:02 pm Post subject: |
|
|
Hej
Jeg kan godt give dig adgang til at leje lidt med SceneryTingest på et lille test projekt så du kan rode med det - jeg skulle kunne få det sat op her i weekenden. Det er ikke det mest brugervenlige program på planeten, men der er da andre der har fundet ud af at bruge det.
Problemet med KBH er desværre mere komplekts end bare at holde sig fra at lave mange polygoner. En 4 sidet kasse med sin egen texture er næsten lige så problematisk som 10 bygninger med 100 polygoner hver der deler den samme texture. Så meget af optimeringsarbejdet i KBH har været relateret til at samle textures. Dette gør det desværre også svært at ændre på bagefter. Når man tilføjer en bygning, ville det jo være fristende bare at forøge detail level settings på en af de andre bygninger (det hjælper ikke dem der tror at de skal køre alt på max, men det må de selv rode med - det er ikke min for skyld de ikke kan forstå noget så simplet som at skulle prioritere fordi man har valgmuligheder). Problemet er at hvis den bygning du sætter højere detail level på deler textures med andre der stadig skal vises ved f.eks. normal detail leve, så vinder du stort set ikke noget ved det. |
|
| Back to top |
|
 |
jthiesen Ny Bruger
|
Posted: Wed Apr 25, 2012 7:55 pm Post subject: |
|
|
Jeg læste lidt længere tilbage i forum, og jeg støtte på en del topics om netop problemerne med København, og jeg kan se at det er en brav kamp i har kæmpet for at holde performance oppe.
Jeg arbejder som softwareudvikler, så jeg er ikke så bekymret for det med at lære teknikken, scenerytingest, etc. Det skal nok komme. Min erfaring med 3D hidtil er i SketchUp, men jeg kan se at jeg bliver nødt til at få lært mig noget GMax hvis der skal optimeres textures på det niveau som er påkrævet. Jeg tvivler på at SketchUp tilbyder nok kontrol. Det må jeg jo så få lært, selv om jeg må indrømme at GMax bestemt ikke vinder mange point på brugervenlighed
Hvis jeg kunne få adgang til scenerytingest ville det være fint. Så kan jeg se hvilke bygninger i allerede har lavet, så jeg ikke spilder tid på at lave noget i allerede har lavet.
Er der nogle specielle områder som trænger til en hånd? Jeg bor selv på sluseholmen, så jeg overvejer at starte med nogle af bygningerne herude, da jeg har nem adgang til at tage billeder, etc. Jeg tænkte på om man ikke kunne klare hele sluseholmen med en enkel texture, da facaden er så varieret at jeg tror den samme texture vil gå an på alle bygninger og facader, evt. med lidt forskydning så det ikke er indlysende. Måske kan jeg finde en eksisterende der kan lånes som er god nok, så det ikke bliver nødvendigt med en ny. Jeg kan se at Metropolis allerede er lavet, så den kan jeg springe over. |
|
| Back to top |
|
 |
Claus Kludder Bruger
|
Posted: Thu Apr 26, 2012 7:32 am Post subject: Hej |
|
|
Hej
Jeg ligger inde med nogle enkle manualer til Gmax.
Hvis du seacher her på forum, kan du også finde ud af hvor du henter Gmax, opdateringer og SDK ect ect.
Du får også brug for et billedrdigeringsprogram, kan anbefale Adope Photoshop med Nvidia DDS plugin, som det bedste der findes...
Send mig din email pm, og jeg laver et download link med sprend.
Du få ikke brug for alle funktioner i Gmax, med mindre du vil lave avancerede modeller som feks. menesker eller andet der er animeret m.m.
Du kan også bare komme til Randers en weekend, så får du et lyn kursus. Jeg har en voksenpædagogisk grunduddannelse i at undervise
Mvh Claus |
|
| Back to top |
|
 |
jthiesen Ny Bruger
|
Posted: Thu Apr 26, 2012 10:12 pm Post subject: |
|
|
| Tak til Claus for de tutorials du gav mig. Jeg er kommet godt igang med GMax og det er faktisk ikke helt så galt som jeg troede, selv om jeg kommer fra SketchUp verdenen. Man har noget bedre kontrol over både selve modellen og textures end i SketchUp, så der er vidst ingen tvivl om at det er den rette vej videre for mig. |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|